четвртак, 22. март 2018.

Beograd i dalje protiv kandidature Dodika za člana Predsjedništva BiH

piše: Slobodan Vasković

Zvanični Beograd i dalje je protiv kandidature Milorada Dodika za člana Predsjedništva BiH, rečeno mi je iz nekoliko izvora u Beogradu.

Ovu informaciju objavio sam još u novembru prošle godine, kada mi je potvrđena iz dva visoka izvora u Beogradu.

Tada mi je rečeno da će Dodik “načiniti veliku grešku ukoliko se kandiduje”!

“Po tom pitanju nije se, proteklih mjeseci, ništa promijenilo, iako je Dodik najavio da će biti kandidat za člana Predsjedništva BiH”, tvrde moji izvori.

Oni smatraju da je Dodik, u političkom smislu, “u potpunosti izgubio kompas” i da sada već predstavlja “teret koji Beograd sve teže podnosi”.

“Beogradu je bitno da se srpski član Predsjedništva brine o RS, da ne stvara tenzije na nivou BiH i da ne uvlači Srbiju u unutrašnja pitanja BiH”, kažu moji izvori, ističući da se Dodik nikako ne "uklapa u taj profil".

Kao poseban problem oni vide sve čvršće stavove Zapada prema Beogradu u kojima se tvrdi da vlast Srbije “igra ulogu piromana i vatrogasca u BiH i da svaki svoj problem pokušava amortizovati, prelivajući ga u BiH”.

“To nije tačno, ali Dodikovo djelovanje nam onemogućava da kvalitetno demantujemo sve te tvrdnje”, navode oni.

Prema njihovim riječima, Srbija ulazi u “veoma osjetljivu fazu po pitanju Kosova” i najmanje što im je potrebno jeste Dodikovo djelovanje, “čija je jedina svrha odbrana sopstvene pozicije”.   

Moji sagovornici ni ovaj put nisu htjeli eksplicitno reći li će državni vrh Srbije Dodiku sugerisati da odustane od kandidature za člana Predsjedništva BiH.

"Dodiku je to fatalna greška”, kratko su saopštili.

Milorad Dodik potvrdio je u niz navrata da je kandidat SNSD-a za poziciju srpskog člana Predsjedništva BiH. 

U emisiji “Telering” (RTRS, 21.03.2018.), Dodik je istakao da, prema istraživanjima javnog mnjenja, ima prednost od 123 hiljade glasova nad svojim protivkandidatom Mladenom Ivanićem. 

Dodik je iznio i podatke o najnovijim anketa koje ima, a koje pokazuju da je, kako tvrdi,  41,7% ispitanika za SNSD, 18,7% za SDS, 9,2% za DNS i 7,7 posto za PDP…

"Što se tiče pojedinačnih funkcija, ako upoređujete mene i Ivanića, ako izađe 650 hiljada koliko je prošli put izašlo, razlika je 123 hiljade glasova u moju korist. Poznat je kandidat SDS-a, a ako mi recimo odlučimo da je naš kandidat Željka Cvijanović sada je razlika 80 hiljada glasova u korist Željke Cvijanović", rekao je Dodik.

Međutim, izvori iz vrha SNSD-a su mi rekli da je Dodik “pretjerao i za deset posto uvećao rejting stranke”.


Gostovanje Dodika u “Teleringu” bilo je veoma blijedo, neuvjerljivo, bez energije, bezidejno…